[MARCH 30, 2010] Confront the Top 3 Excuses for Not Speaking Up
상급자 또는 새로운 직업을 얻은 경우에는 잘 못된 부분이 보이더라도 말하기가
어렵다.
그러나, 아무것도 하지 않는 것은 본인의 경력과 근무하는 회사에 해로운 결과를
낳는다.
여기 그런 상황에 직면했을 때 침묵할 수 있는 3가지 합리적인 방법이 있다.
1, 내 일이 아니라고 생각한다.
굳이 전문가이며 상급자가 되어야 할 필요는 없고, 찬성/반대에 대한 일반적인
권한만 가지는 것으로 족하다.
여러분의 일은 회사를 위해 항상 최선을 다하는 것이다.
2. 큰 일이 아니라고 생각한다.
만약 그 일이 계속해서 떠오른다면, 아마 큰 거래일 가능성이 크다.
그런 경우에는 이슈에서 괴로운 부분을 경시하는 대신에, 해결방안을 찾기
위해 노력하는 데 집중하라.
3. 일반적인 관례라고 생각한다.
당신의 회사에서 옳은 방법이든 그렇지 않든 어떤 방법으로든 항상 행해지는
일이 지금 또는 미래의 문제를 만들고 있다면, 현재 상황에 도전하라.
** 제목과 내용이 반어법인것처럼 달라서 살짝쿵 하는 번역에 헷갈렸다는....ㅡ.ㅡ;;;
[[[[ 원문 ]]]]
Whether you are a senior staff member or brand new to a job, it can be difficult to speak up when you see something wrong. However, not doing so can have deleterious consequences for your company, and your career. Here are the top three rationalizations for keeping silent and how to confront them:
- It's not my job. You don't have to be a seasoned staff member, an expert, or have formal authority to raise a flag. Doing the best thing for the company is always your job.
- It's not a big deal. If you're telling yourself that, it probably is a big deal. Instead of downplaying the severity of the issue, focus on trying to find a resolution.
- It's standard practice. Even if your company has always done it a certain way, if it's creating a problem now or in the future, challenge the status quo.